Rólunk

Célunk, hogy a hozzánk járó roma hallgatók szakmailag felkészült, felelős és példamutató életvezetésre kész, társadalmi felelősségvállalásban élenjáró, keresztény értékrenddel bíró értelmiséggé formálódjanak.  Az ország többi roma szakkollégiumával együtt hisszük, hogy az intézményeinkben együtt lakó és tanuló közösség sikeres együttélési modellként példát mutathat társadalmunkban, ezért programunkba olyan nem roma fiatalokat is várunk, akik hasonlóan hátrányos helyzetből érkeznek, és tiszteletet tanúsítanak a cigányság értékei iránt.

Szakmai programunk keretében lelkiségi, romológiai, közismereti képzéseket nyújtunk diákjaink számára. A kurzusokon kívül nyelvtanfolyamokkal, tréningekkel, közösségi vitaestekkel és kulturális programokkal segítjük a diákokat abban, hogy minél szélesebb körű ismeretek és az életben való sikeres helytálláshoz szükséges kompetenciák birtokában, kritikai gondolkodással és egészséges roma-magyar identitástudattal léphessenek majd ki a munkaerőpiacra.

Az egyéni és szakmai fejlesztésen túl fontosnak érezzük, hogy diákjaink a közösségük aktív, ”másokért élő” tagjai legyenek. Ösztöndíjrendszerünkben így kiemelt helyet foglalnak el azok a feladatok, amelyeket akár a szűkebb, kollégiumi közösségükért, akár a tágabb környezetükért vállalnak a fiatalok.  

 

Munkatársaink

Hámori Orsolya: intézményvezető

Hofher József SJ: kollégiumi lelkész 

Kása Anita: referens

Bartal Attila: projektmenedzser

László Ramóna: tanulmányi vezető

Asztalos Dániel: oktatásszervező

Tanulmányi rendszerünk

A Jezsuita Roma Szakkollégium szakmai programja három pillérből épül fel. Az első pillér a kettős identitás modul, amely hangsúlyt fektet a kettős identitás építésére, a közéleti és a kultúrateremtő elitként való szerepvállalás szakmai megalapozása érdekében. A második pillér a spirituális modul, míg a harmadik pillér a közismereti modul.

1. Kettős identitás modul


A modulba olyan tanulmányi egységek (tantárgyak, foglalkozások) tartoznak, amelyek hangsúlyt fektetnek a kettős identitás építésére, a közéleti és kultúrateremtő elitként való szerepvállalás szakmai megalapozása érdekében. A szakmai oktatást kulturális programok egészítik ki, amelyekben a diákok kreatív részvétele kívánatos. Cigány és magyar népismeret címén azokat az ismereteket kívánjuk oktatni, amelyek a magyar-cigány együttélés megértéséhez, a kölcsönös függőség és történelmi egymásrautaltság felismeréséhez, a békés együttéléshez szükséges szemlélet kialakításához szükségesek. Azt az alapelvet követjük, hogy az egészséges identitás nem mítoszokra és ellenségképekre, hanem a történelem és a jelen valóságának kritikus és önkritikus szemléletére épül.

Témakörök: cigány és magyar népismeret, cigány és magyar történelem, cigány és magyar kultúra (zene, irodalom, festészet), cigány nyelvek.

2. Spirituális modul


A szakkollégium a képzés tartalmában valamint kulturális-közösségi életében a felsőoktatás keresztény szellemiségű műhelye. A szakkollégium hozzá kíván járulni ahhoz, hogy növendékeinek hite elmélyüljön, alapvető jártasságot szerezzenek a teológiai, egyházi kérdésekben, és alkalmasakká váljanak arra, hogy hivatásukat kibontakoztatva hitüket hitelesen képviseljék a világban és az Egyházban.

Témakörök: egyházismeret, bibliaismeret, kontextuális teológiai irányzatok, felnőtt hittan. A modul tárgyaiban a különböző felekezetek a hitéleti képzésekhez hasonlóan saját oktatási profiljukat alkalmazzák.

3. Közismereti modul

A közismereti modul célja az, hogy a szakkollégisták biztos alapokkal rendelkezzenek az értelmiségi elit világában, képesek legyenek összetett problémák megoldására, minőségi munka végzésére és gondolataik szabatos kifejezésére, akár idegen nyelven is.

Témakörök: 

– Szakmai idegen nyelvi képzés
– Informatikai képzés
– Önismereti és önkifejezést segítő foglalkozások
– Általános közismereti tárgyak, amelyeknek célja az, hogy a szakkollégista jártasságot szerezzen a közösségszervezésben, a pályázatírásban, a forrásfejlesztésben és ismerje meg az ügyintézéshez szükséges alapvető társadalmi és közigazgatási struktúrákat.

Programjaink

Nincs évkezdés KRSZH tábor nélkül sem…

Ismét együtt, egymásért, egy másért – KRSZH tanévnyitó 2019 Kilencedik alkalommal rendezték meg a keresztény roma szakkollégiumok éves találkozóját, amelynek idén Szolnok adott helyet. A házigazda, a Szent Miklós Görögkatolikus Roma Szakkollégium az önkéntességet helyezte az esemény középpontjába. Egymásért, egy másért – ez volt idén a minket összekötő mottó. A 2011-ben megalapított Keresztény Roma Szakkollégiumi … "Nincs évkezdés KRSZH tábor nélkül sem…" bővebben...

Read More

Tihanyban kezdtük a tanévet

Augusztus 29-én este már izgatottan pakoltunk a bőröndjeinkbe, hiszen másnap reggel pontban kilenc órakor a kollégium bejárata előtt várt minket három kisbusz, hogy együtt elinduljunk a tanévnyitó tábor helyszínére, Tihanyba. Megérkezésünk után elfoglaltuk szállásunkat és az Apátság ebédlőjében kedves kiszolgálás mellett fogyasztottuk el ebédünket. A tábornyitó után két másodéves szakkolégistánk, Cellár Adrienn és Lakatos Krisztián … "Tihanyban kezdtük a tanévet" bővebben...

Read More

Rólunk

Célunk, hogy a hozzánk járó roma hallgatók szakmailag felkészült, felelős és példamutató életvezetésre kész, társadalmi felelősségvállalásban élenjáró, keresztény értékrenddel bíró értelmiséggé formálódjanak.  Az ország többi roma szakkollégiumával együtt hisszük, hogy az intézményeinkben együtt lakó és tanuló közösség sikeres együttélési modellként példát mutathat társadalmunkban, ezért programunkba olyan nem roma fiatalokat is várunk, akik hasonlóan hátrányos helyzetből érkeznek, és tiszteletet tanúsítanak a cigányság értékei iránt.



 

Szakmai programunk keretében lelkiségi, romológiai, közismereti képzéseket nyújtunk diákjaink számára. A kurzusokon kívül nyelvtanfolyamokkal, tréningekkel, közösségi vitaestekkel és kulturális programokkal segítjük a diákokat abban, hogy minél szélesebb körű ismeretek és az életben való sikeres helytálláshoz szükséges kompetenciák birtokában, kritikai gondolkodással és egészséges roma-magyar identitástudattal léphessenek majd ki a munkaerőpiacra.

 

Az egyéni és szakmai fejlesztésen túl fontosnak érezzük, hogy diákjaink a közösségük aktív, ”másokért élő” tagjai legyenek. Ösztöndíjrendszerünkben így kiemelt helyet foglalnak el azok a feladatok, amelyeket akár a szűkebb, kollégiumi közösségükért, akár a tágabb környezetükért vállalnak a fiatalok.  

 

 

Szakmai programunk keretében lelkiségi, romológiai, közismereti képzéseket nyújtunk diákjaink számára. A kurzusokon kívül nyelvtanfolyamokkal, tréningekkel, közösségi vitaestekkel és kulturális programokkal segítjük a diákokat abban, hogy minél szélesebb körű ismeretek és az életben való sikeres helytálláshoz szükséges kompetenciák birtokában, kritikai gondolkodással és egészséges roma-magyar identitástudattal léphessenek majd ki a munkaerőpiacra.

 

Az egyéni és szakmai fejlesztésen túl fontosnak érezzük, hogy diákjaink a közösségük aktív, ”másokért élő” tagjai legyenek. Ösztöndíjrendszerünkben így kiemelt helyet foglalnak el azok a feladatok, amelyeket akár a szűkebb, kollégiumi közösségükért, akár a tágabb környezetükért vállalnak a fiatalok.